Komisja Europejska w dniu 22 marca 2023 r. opublikowała projekt nowej dyrektywy wprowadzającej po raz pierwszy kompleksową, szczegółową regulację dotyczącą „green claims”, tj. tzw. oświadczeń środowiskowych . Dyrektywa ma uporządkować umieszczanie tego rodzaju oświadczeń na produktach, w kampaniach marketingowych, czy w innych kanałach komunikacji. Komisja Europejska planuje wprowadzić kryteria umieszczania oświadczeń środowiskowych, w tym wymogi dotyczące udowadniania prawdziwości twierdzeń środowiskowych.
Poszkodowany w badaniach klinicznych uzyska odszkodowanie z funduszu publicznego. Przedsiębiorca zapłaci więcej za pozwolenie i zapłaci składkę na fundusz odszkodowawczy.
W Sejmie trwają prace nad Prawem Komunikacji Elektronicznej (PKE), które zastąpi dotychczas obowiązującą ustawę z 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne. Największe zainteresowanie opinii publicznej budzą zagadnienia związane z tzw. lex pilot oraz dostępem i retencją danych użytkowników komunikatorów. Jednak to nie jedyne ważne zmiany, które zasługują na uwagę dostawców usług i abonentów. W praktyce istotna będzie nowa konstrukcja umów z abonentami.
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.