
Martyna Gałdecka jest adwokatem w zespole Commercial w polskim biurze Eversheds Sutherland.
Specjalizuje się w kontraktowych, regulacyjnych oraz konsumenckich aspektach obrotu produktami, m.in. FMCG, elektroniką oraz IT, a także produktami sensytywnymi (wyrobami medycznym i produktami leczniczymi).Wspiera przedsiębiorców w przygotowaniu oraz negocjacjach umów dostaw, sprzedaży i dystrybucji, a także umów wdrożeniowych produktów oraz zabezpieczeń wykonania takich umów. Przygotowuje analizy związane z wymogami wprowadzenia do obrotu, w szczególności dotyczące kwestii regulacyjnych, bezpieczeństwa i jakości produktu, a także praw własności intelektualnej. Przed dołączeniem do Eversheds Sutherland współpracowała z renomowanymi polskimi kancelariami specjalizującymi się w zakresie własności intelektualnej, life sciences oraz ochronie danych osobowych i IT.Pracuje dla wiodących spółek z sektora FMCG, farmacji, elektroniki oraz branży IT, w tym dla innowacyjnych spółek opierających swoje rozwiązania na nowych technologiach jak sztuczna inteligencja czy wizja komputerowa. Reprezentowała firmy w wielu postępowaniach sądowych dotyczących własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji, w tym w sprawach dotyczących oznaczeń i bezpieczeństwa produktów, wykorzystywania reputacji produktów konkurencji oraz reklamy wprowadzającej w błąd.Jest autorką artykułów prasowych, szkoleń i podcastów dotyczących efektywnego zarządzania własnością intelektualną oraz komercjalizacji produktów.
Występuje jako prelegent na konferencjach naukowych i branżowych.
Ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także w ramach wymiany międzynarodowej na University of Aarhus. Jest także absolwentką British Law Center we współpracy z University of Cambridge.
W 2019 roku była nominowana do prestiżowej nagrody „Rising Stars Prawnicy - Liderzy Jutra”.
Kontakt:
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.