
Marta Gadomska-Gołąb jest radcą prawnym, partnerem współkierującym praktyką Commercial w polskim biurze Eversheds Sutherland.
Specjalizuje się w kwestiach regulacyjnych związanych z bezpieczeństwem produktu oraz w zagadnieniach cywilistycznych związanych z obrotem produktami, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z konsumentami. Zajmuje się również prawem farmaceutycznym, żywnościowym oraz kwestiami odpowiedzialności za produkt oraz prawem reklamy.
Jej zainteresowania zawodowe obejmują również badania kliniczne i R&D w sektorze ochrony zdrowia. Angażuje się w liczne inicjatywy związane z rozwojem nowych technologii w medycynie. Doradza startupom medycznym.
Posiada 14-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym dla biznesu. Pracuje dla wiodących spółek z sektora farmaceutycznego, żywnościowego, FMCG, AGD, RTV, odzieżowego i meblarskiego. Wspiera klientów w zakresie znakowania i prezentacji produktu, jego zgodności z wymogami sektorowymi oraz REACH, a także w zakresie umów i modeli dystrybucji na wszystkich szczeblach obrotu. Doradzała w przy wprowadzeniu pierwszego na polskim rynku modelu dystrybucji bezpośredniej w sektorze farmaceutycznym. Opiniuje kampanie reklamowe w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji, nieuczciwych praktyk rynkowych, prawa własności intelektualnej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie reklamy produktów regulowanych, ze szczególnym uwzględnieniem produktów leczniczych, aptek, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, alkoholu i wyrobów tytoniowych.
Reprezentowała firmy w wielu postępowaniach przed organami nadzoru, dotyczących bezpieczeństwa produktów, w tym jego znakowania i składu, a także w postępowaniach dotyczących praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, w tym w związku ze stosowanymi przez przedsiębiorców procedurami reklamacyjnymi.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia i negocjacji umów na badania kliniczne, przygotowywania procedur z zakresu badań klinicznych, formularzy ICF i kwestii związanych z finansowaniem badań. Tworzyła procedury wewnętrzne (SOP) dla firm żywnościowych i farmaceutycznych (w tym w zakresie relacji z HCP) oraz przeprowadzała audyty prawne i compliance w sektorze farmaceutycznym. Brała udział w przygotowywaniu i opiniowaniu projektów zmian legislacyjnych z zakresu refundacji, reklamy i badań klinicznych współpracując z organizacjami branżowymi i środowiskiem akademickim.
Jest członkiem założycielem Polskiej Koalicji na Rzecz Medycyny Personalizowanej oraz członkiem Polskiej Izby Informatyki Medycznej. Prestiżowe informatory prawnicze rekomendują ją w dziedzinie Life Sciences. W 2018 roku została powołana na mediatora oraz koncyliatora Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów Dotyczących Żywności PFPŻ. Jest jednym z autorów książki "Prawo konsumenckie. Komentarz" (C.H. Beck, 2019).
Ukończyła University of Florida Levin College of Law oraz Podyplomowe Studium Własności Intelektualnej na UW. Jest wykładowcą studiów podyplomowych z zakresu badań klinicznych prowadzonych przez UJ. Pisze prace doktorską na temat zgód pacjentów i prawa badań klinicznych.
Kontakt:
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.