Błażej Grochowski jest adwokatem w zespole Commercial kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds Sutherland. 

Specjalizuje się w kwestiach regulacyjnych związanych z bezpieczeństwem produktu i jego reklamą, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji bezpieczeństwa i jakości produktów z branży FMCG, RTV i AGD oraz odzieżowej. Zajmuje się również zagadnieniami prawa farmaceutycznego, w tym kwestiami dotyczącymi badań klinicznych, regulacji wyrobów medycznych oraz prawnymi aspektami wykorzystania nowych technologii w systemie ochrony zdrowia, w szczególności telemedycyną oraz medycyną personalizowaną.

Doradza w zakresie prawidłowego oznakowania produktów i ich reklamy, tworzenia kampanii marketingowych, oceny prawnej regulaminów konkursów konsumenckich, spełnienia wymogów prawnych związanych z wprowadzaniem produktu do obrotu. Wspiera klientów w przypadku kontroli takich organów nadzoru, jak Inspekcja Handlowa, Państwowa Inspekcja Sanitarna czy Inspekcja Farmaceutyczna.  

Pracuje dla wiodących spółek z sektorów: żywności specjalnego przeznaczenia, mebli i artykułów dekoracyjnych, odzieży oraz sprzętu RTV, AGD i urządzeń mobilnych. Posiada bogatą praktykę w realizacji projektów analizy ryzyk wynikających z prowadzonej reklamy i działań promocyjnych, a także kwalifikacji prawnej produktów i warunków wprowadzania ich do obrotu (w szczególności wyrobów medycznych), oceny zgodności składu i znakowania produktu z regulacjami sektorowymi oraz REACH. Doradza w postępowaniach po wykryciu wad produktów w ramach audytu wewnętrznego, jak i kontroli organu. Uczestniczy w audytach i tworzeniu regulaminów sprzedaży, mechanizmów postępowania reklamacyjnego i komunikacji z konsumentem oraz organizacji systemów dystrybucji. 

Kontakt:

blazej.grochowski@eversheds-sutherland.pl

O serwisie

Blog kancelarii Wierzbowski Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt, na gospodarce odpadami i ochronie środowiska kończąc. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.  

O autorach
Bądź na bieżąco

Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.


Tagi
Archiwum
2019
Poznaj inne nasze serwisy

Blog IPwSieci.pl
Blog kodeksWpracy.pl
Blog PrzepisNaEnergetyke.pl

Ta strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz dla prawidłowego funkcjonowania strony. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo poprzez ustawienia przeglądarki lub wyrażenie zgody poniżej. Możliwe jest także wyłączenie cookies poprzez ustawienia przeglądarki, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej w naszej polityce prywatności.



Przechodzę do serwisu