W kwietniu 2018 r. Komisja Europejska przedstawiła pakiet zmian w regulacjach z zakresu prawa konsumenckiego pt. „Nowy ład dla konsumentów” („A New Deal for Consumers”). Pakiet obejmuje komunikat oraz wnioski legislacyjne dotyczące nowelizacji dyrektyw konsumenckich. Celem programu jest modernizacja dotychczasowych dyrektyw konsumenckich tak, aby podążały za rozwojem technologii cyfrowych i zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów w UE. Wpisem tym rozpoczynamy cykl, w którym będziemy przyglądać się szczegółowo każdej ze zmian proponowanych w nowelizowanych dyrektywach.
Wiitamy na blogu „W ramach regulacji”, którego autorami są prawnicy zespołu Commercial kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds Sutherland. W serwisie będziemy analizować różnego rodzaju aspekty związane z otoczeniem prawnym produktów konsumpcyjnych w całym cyklu ich życia. Zamierzamy omawiać rozwiązania ułatwiające przedsiębiorcom sprawne poruszanie się w ramach regulacji dotyczących prowadzonej przez nich działalności, pomagając im podejmować optymalne decyzje biznesowe. Mamy nadzieję, że ciekawe dla siebie treści znajdą tu producenci, importerzy, dystrybutorzy, sieci sprzedażowe, organizacje konsumenckie, agencje reklamowe czy wreszcie sami konsumenci. Zapraszamy do lektury!
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.