W ostatnich doniesieniach medialnych dość często przewija się problematyka strojów ochronnych dla lekarzy i pielęgniarek, środków antyseptycznych oraz testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Wiele firm deklaruje wolę wsparcia nie tylko finansową, ale również asortymentową, wprowadzając do swojej oferty produkty, które są niezbędne w walce z pandemią. W tym wpisie (część 2 z 3) omówimy pokrótce klasyfikację prawną powyższych produktów oraz wynikające z tego ogólne obowiązki związane z dopuszczeniem ich do obrotu. Przytoczymy również ostatnie stanowiska organów, które mają sprzyjać zasileniu rynku takimi produktami.
Autorem wpisu jest Błażej Grochowski
W ostatnich doniesieniach medialnych dość często przewija się problematyka strojów ochronnych dla lekarzy i pielęgniarek, środków antyseptycznych oraz testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Wiele firm deklaruje wolę wsparcia nie tylko finansową, ale również asortymentową, wprowadzając do swojej oferty produkty, które są niezbędne w walce z pandemią. W niniejszym wpisie (część 1 z 3) omówimy pokrótce klasyfikację prawną powyższych produktów oraz wynikające z tego ogólne obowiązki związane z dopuszczeniem ich do obrotu. Przytoczymy również ostatnie stanowiska organów, które mają sprzyjać zasileniu rynku takimi produktami.
Autorem wpisu jest Błażej Grochowski
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.