Rekomendacje Prezesa UOKiK dla influencerów mogą być pomocne nie tylko dla oznaczania treści marketingowych w social mediach, lecz także dla właściwego promowania produktów lub usług w całym internecie. Co prawda nie posiadają one wiążącego charakteru jak przepisy prawa, ale Prezes UOKiK zapewne będzie się nimi posiłkować przy ocenie ewentualnych naruszeń.
Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok istotny dla branży farmaceutycznej z punktu widzenia dostarczania bezpłatnych próbek leków jako jednej z form dozwolonej reklamy kierowanej do profesjonalistów.
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.