Gry komputerowe to obecnie najprężniej rozwijająca się gałąź branży rozrywkowej kierowanej do konsumentów. Dla przykładu, najpopularniejsza gra roku 2018 Red Dead Redemption 2 już kilka dni po premierze przyniosła ponad miliard dolarów przychodu. Hollywoodzki hit Avengers: Wojna bez granic w porównywalnym okresie zarobił około 600 mln dolarów. Wiedźmin 3: Dziki gon, gra polskiego studia CD PROJEKT RED osiągnęła w 2017 roku zysk przekraczający miliard złotych przy budżecie wynoszącym 306 milionów złotych. Z ogromnymi budżetami w parze idą jednak równie duże oczekiwania fanów. Co jednak w sytuacji, gdy zapowiadany hit nie spełni pokładanych w nim nadziei? Czy konsumentowi po zapoznaniu się z produktem przysługuje prawo odstąpienia od umowy i zwrotu gry sprzedawcy?
Autorem tego wpisu jest Krzysztof Karłowicz.
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.