W marcu br. prowadzący jednostki handlowe, w których oferowane są lekkie torby na zakupy, po raz pierwszy wnieśli opłatę recyklingową. Już kilka dni po tym terminie było wiadomo, że oczekiwane wpływy do budżetu państwa będą niższe niż szacowano. Konsekwentnie w ekspresowym tempie przyjęto przepisy rozszerzające katalog toreb na zakupy objętych opłatą recyklingową. W ocenie ustawodawcy nowe przepisy w większym stopniu wpłyną na zmianę nawyków konsumenckich. Czy aby na pewno?
Autorką wpisu jest Joanna Kwaśny-Krajewska
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.