Przedsiębiorcy wprowadzający do obrotu wyroby akcyzowe (np. dostawcy alkoholi czy wyrobów tytoniowych) zyskają niebawem wygodne narzędzie usprawniające procedurę banderolowania wyrobów znakami akcyzy. Projektowane przepisy uwzględniają nowe funkcjonalności Platform Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych, wpisujące się w elektronizację procesu otrzymywania i rozliczania znaków akcyzy. Jest to szczególnie istotne w związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2. W założeniu, nowa usługa ma pozwolić na ograniczenie fizycznych kontaktów przedsiębiorcy z urzędem. Przy okazji zmiany przepisów wprowadza się możliwość stosowania banderol bez warstwy samoprzylepnej na płynach do e-papierosów.
Autorem tekstu jest Błażej Grochowski
Kodeks pracy ani akty prawne wydane w związku z epidemią COVID-19 nie przewidują wprost uprawnienia pracodawcy do badania temperatury pracownikom. Prezes UODO wydał jednoznaczne stanowisko z 5 maja br. W opinii PUODO, pracodawca nie może dokonywać pomiarów, jeśli nie ma w tej sprawie oparcia w rozstrzygnięciu organu sanitarnego. Oznacza to jeszcze większą dezorientację pracodawców przy organizowaniu powrotu do biur po społecznej samoizolacji.
Polecamy artykuł autorstwa Agnieszki Sagan-Jeżowskiej oraz Natalii Nawrockiej, jaki ukazał się na blogu naszych kancelaryjnych kolegów z zespołu prawa pracy. W związu z tym, że poruszany w tym materiale temat jest aktualnie istotny dla każdego pracodawcy, zdecydowaliśmy podzielić się nim na naszym blogu.
W ostatnich doniesieniach medialnych dość często przewija się problematyka strojów ochronnych dla lekarzy i pielęgniarek, środków antyseptycznych oraz testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Wiele firm deklaruje wolę wsparcia nie tylko finansową, ale również asortymentową, wprowadzając do swojej oferty produkty, które są niezbędne w walce z pandemią. W tym wpisie (część 2 z 3) omówimy pokrótce klasyfikację prawną powyższych produktów oraz wynikające z tego ogólne obowiązki związane z dopuszczeniem ich do obrotu. Przytoczymy również ostatnie stanowiska organów, które mają sprzyjać zasileniu rynku takimi produktami.
Autorem wpisu jest Błażej Grochowski
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.